Prehľad odborných aktivít ponúkaných CPP pre základné školy
Stres alebo pohoda – beseda zameraná na zvládanie záťažových situácií, určené pre I. stupeň základnej školy
Prevencia obchodovania s ľuďmi – beseda zameraná na prevenciu obchodovania s ľuďmi, určené pre 7. – 9. ročník
Osobnosť v kontexte zmien – beseda nadväzuje na vyučovanie etickej náuky, určené pre 7. ročník
Šikanovanie – prevencia šikanovania, riešenie a následné opatrenia, pre I. i II. stupeň
Partnerské vzťahy, rizika dospievania – besedy zamerané na výchovu k partnerstvu, manželstvu a rodičovstvu, určené pre 8. a 9. ročník
Konflikty a ich riešenie – besedy zamerané na predchádzanie a riešenie rovesníckych konfliktov, konfliktov s vyučujúcimi a pod., určené pre I. a II. stupeň
Motívy a spôsoby prejavov správania v interpersonálnych vzťahov mladistvých v podmienkach šk. prostredia – projekt je zameraný na prevenciu a predchádzanie nežiaducich foriem správania
Prevencia kyberšikany – preventívny programurčené pre žiakov I. a II. stupňa
Prevencia kyberšikany – určené pre koordinátorov prevencie, výchovných poradcov, triednych učiteľov a pedagógov humanitných predmetov
Som iný – besedy zamerané na vnímanie odlišnosti - rasa, pohlavie, sexuálna orientácia, vierovyznanie, určené pre 1.- 4. ročník
Preventívne psychologické poradenstvo- určené pre pedagógov na základe §79 ods.3 zákona 138/2019 Z.z. o PZ a OZ
o rozvojový program na zvládanie stresu – program pozostávajúci s aktivít umožňujúcich zvládanie záťažových situácií, určené pre 5.ročník, trvanie 6 hodín
o CHIPS- výcvikový program pre deti a mládež na podporu vrstovníckych vzťahov na škole, určené pre žiakov 8.-9. ročníkov
o pomoc pri realizácií programov „Cesta k emocionálnej zrelosti“ a „ Vieme, že...“ – programy určené na široké spektrum prevencie sociálnopatologických javov, zvládanie záťažových situácií, programy určené pre 7.- 9. ročník
o „debatné stretnutia“- rozhovory na pálčivé otázky, ktoré trápia žiakov, formou diskusných stretnutí, určené pre 8.-9.ročníky
o „profesionálny“ pohľad – odborná účasť psychológa na vyučovacej hodine, ktoré súvisí priamo s predmetom psychológie / etika, občianska náuka, náuka o spoločnosti a pod./
—————